Handig: pinreach

20120404-214703.jpgBij het gebruik van nieuwe netwerksites is het ontdekken van hoe interactie op zo’n site werkt erg belangrijk. Je moet een idee ontwikkelen van wat jij daar wilt delen. Dit idee zak deels gebaseerd zijn op wat jouw volgers op zo’n site willen zien. Dit gevoel ontwikkelen is lastig en niet altijd uit te leggen. En dat uitleggen wil je zeker wanneer je voor zakelijke doeleinden aan de slag bent gegaan vaak wel doen.

Voor mij is het ontwikkelen van dit gevoel voor Pinterest nu actueel. Voor mijzelf krijg ik het steeds helderder. Dat gaat voor een groot deel om het verzamelen van inspiratie. Waarbij voor mij het delen minder belangrijk is. Voor het deel waarbij delen wel belangrijk voor me is gaat het mij vooral om mijn eigen beeldblogs.

Zakelijk is op dit moment het ‘tampasta’ board actueel. Uitdaging is nog meer ‘repins’ en volgers te krijgen. Lastig is dat het board niet onder het eburon account is aangemaakt (hoort ook bij ontdekken). Het doel is heel helder: aandacht voor het boek ‘Tampasta en nazi goreng’ door het delen van leuke en opvallende taalfouten. Ook het spelen met Pinterest is voor mij een belangrijk subdoel. De aantallen zijn nu nog niet indrukwekkend, maar kunnen dit wel worden.

Pinterest zelf biedt weinig snelle inzichten in hoe het met je pins vergaat. Worden ze gerepind? Pinreach.com speelt hierop in door dit inzicht wel te bieden. Je maakt een account aan en koppelt dat aan Pinterest. Dan gaat Pinreach voor jou aan de slag. Door regelmatig te kijken krijg je inzicht in welke pins en welke boards populair zijn. Het geeft niet echte nieuwe cijfers, maar brengt alles ontzettend overzichtelijk. Het helpt je dus om het gevoel bij dit netwerk te ontwikkelen. Ik ben benieuwd wie dit al gebruiken en hoe? En wat is jullie inzicht over interactie op Pinterest?