Afgelopen week hadden we het over veranderende logo’s en websites die wel herkenbaar blijven. Daarbij dacht ik aan de verpakking van Douwe Egberst Aroma Rood en hoe deze door de jaren heen veranderd is. Hieronder vindt je een overzicht van de verpakkingen. Wat mij betreft is deze verpakking hét voorbeeld van herkenbaar blijven en met je tijd mee gaan. Doordat elke verandering maar klein is zullen een hoop consumenten niet eens door hebben dat de verpakking is aangepast.

Op dit moment maakt DE flink reclame voor de reeks speciale filterkoffie die ze voeren. Deze hebben een nieuwe, strakke en luxueuze verpakking gekregen. Deze verpakking steekt wel behoorlijk af bij de Aroma Rood verpakking. Bij mij rijst dan ook de vraag: Gaan we afscheid nemen van het meisje op de Aroma Rood verpakking? En krijgt ook deze in 2012 of 2013 de nieuwe strakke look? Het originele plaatje hieronder heb ik van deze website geplukt. Die blog is geschreven naar aanleding van de nieuwe verpakking in 2010. Ik heb een interpretatie van de verpakking van Aroma Rood voor 2013 gemaakt op basis van de nieuwe verpakkingen voor luxe filterkoffie. Zou Douwe Egberts deze radicale stap gaan maken?